پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
بازدید ریاست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه شمال و شرق کشور از پارک علم و فناوری خراسان

در راستای توسعه صادرات و آشنایی با زیست بوم نوآوری و فناوری رقم خورد:

بازدید ریاست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه شمال و شرق کشور از پارک علم و فناوری خراسان

- 1402/07/30

صبح امروز احمد معصومی‌فر، ریاست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق جمهوری اسلامی ایران از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، صبح امروز احمد معصومی‌فر، ریاست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق جمهوری اسلامی ایران از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد.

در این بازدید که با هدف آشنایی با ظرفیت‌های فناور و نوآور و به خصوص دانش‌بنیان به جهت توسعه، صادرات و افزایش دیپلماسی فناورانه رقم خورد؛ رئیس پارک علم و فناوری خراسان توجه به مزیت‌های منطقه‌ای را در جهت رشد و شکوفایی و تبدیل شدن به قطب صادراتی مهم برشمرد و گفت: از ابتدای دوره مدیریتی به سه موضوع صنایع معدنی، صنایع غذایی و صنایع خلاق فرهنگی و زیارت به عنوان مهمترین مزیت‌های منطقه‌ای شرق کشور توجه و به صورت خاص ورود کردیم.

وی افزود: در گام اول و با توجه به عدم توجه به حوزه صنایع معدنی در دهه‌های گذشته به این موضوع پرداختیم و اکنون با همکاری شرکت خصوص، پردیس صنایع معدنی را راه‌اندازی کردیم که در کنار تمام مزیت‌های بکر داخلی به توسعه مناسبات خارجی ما نیز کمک بی‌نظیری خواهد کرد.

مسعود میرزائی شهرابی در ادامه تاکید کرد: مردمی‌سازی فناوری، نقطه‌زنی و شبکه‌سازی از دیگر برنامه‌های جدی ما در پارک علم و فناوری خراسان است که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری تاکید داریم تا محصولات فناورانه و دانش‌بنیان به شکلی در اختیار عامه مردم قرار گیرد تا همگان با پیشرفت علمی بیشتر آشنا شده و در کنار رشد و تعالی کشور در مسیر جهاد تبیین هم قدم برداریم.

در ادامه احمد معصومی‌فر توجه به حوزه صنایع معدنی را مهم دانست و گفت: کشورهای همسایه به خصوص افغانستان و عراق به شدت بازارهای خوبی برای توسعه این دانش هستند و استقبال ویژه‌ای از شرکت‌های ایرانی می‌کنند.

 وی تاکید کرد: در حوزه دانش و فناوری ما به قله‌های بلندی رسیدیم و این موفقیت حاصل تلاش جوانان نخبه و انقلابی ما بوده است که در این مسیر با امید و انگیزه باید به کار خود ادامه دهند و حتما اگر جایی مشکلی باشد ما با تمام وجود درصدد رفع آن برخواهیم آمد.

ریاست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید این پیشرفت در حوزه علمی در کشور را با همه توان معرفی کرد و در این راه هم سایت ویژه معرفی محصولات وزارت می‌تواند ورود کند و هم باید با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این کشورها به توسعه دیپلماسی فناوری کمک کرد.

در پایان این نشست بازدید از شرکت‌های پپکو و پناپ صورت گرفت و با دستاوردهای این مجموعه‌ها آشنا شدند.



دانلود پیوست خبر حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی دیپلماسی دیپلماسی